15 October 2005

Filem Baru: Salon


Luna adalah seorang gadis KL yang agak sukses dalam kehidupannya.

Dia begitu pasti dengan apa yang dimahukan dalam hidup—dia pasti tentang salun kecantikan miliknya, yakin dengan produk penjagaan kulit yang diciptanya serta bahagia dengan teman-teman yang disayanginya.

Cuma apa yang Luna kurang pasti adalah perkahwinan yang menjelang tiba dengan tunangnya Zyhan, seorang lelaki yang kacak dan berjaya.

Sementara itu, di suatu ceruk KL...

Ezra pasti beliau telah menjumpai gadis yang dianggap 99.9% sempurna. Emma, adalah seorang penyambut tetamu di pejabatnya.

Masalahnya, Emma menyimpan satu rahsia yang menggugat perhubungannya dengan Ezra.

Ditakdirkan Luna dan Ezra akan bertemu, dan berkongsi pandangan tentang kehidupan dan kisah masing-masing.

Dalam Salon, kekasih datang dengan cerita dan rahsianya tersendiri. Yang di akhirnya kita mengenal cinta - lebih mendalam dari hanya kata dan rupa.

Filem ini akan ditayangkan pada Hari Raya Pertama. Nantikan kemunculannya.. cambest je...

panazzz!! senarai lagu utk semifinal muzik-muzik 20!!

Kategori Pop Rock
1. Pop Ye Ye - V.E.
2. Cinta Dewa Dewi - Spider
3. Kasihnya Laila - Jinbara
4. Kata - Hazami
5. Milikku - Zahid
6. Katakan - Nana
7. Rahsia - Flop Poppy
8. Dayang Sayang Kamu - Dayang Nurfaizah
9. Senyuman Ragamu - Gerhana Ska Cinta
10....

Kategori Balada *HOT*
1. Awan Yang Terpilu - Ning Baizura
2. Elegi Sepi - Azharina
3. Tangisan Dalam Kerinduan - Farah
4. Bertakhta Di Hati - Farahdhiya
5. Tiada Lagi Tangisan - Aishah
6. Cinta Seorang Teman - Bob
7. Langit Ke-7 - Sharifah Zarina
8. Dedebu Cinta - Misha Omar
9. Gemilang - Jaclyn Victor
10.Tangisan Marhaenis - Hattan & Dia Fadila

Kategori Irama Malaysia
1. Aduh Saliha - Mawi
2. Senang Tari - Ning Baizura
3. Binafsha - Waheeda
4. Ayuh Juragan - Noraniza Idris
5. ...
6. ...
7. ...
8. ...
9. ...
10....

11 October 2005

:: kehangatan separuh akhir muzik-muzik kian terasa!! ::

aku dapat citer ni dari seorang kawan aku...kononnya dia ade kawan yg bekerja di TV3...menurut sumber itu, senarai lagu-lagu yg akan layak untuk bertanding ke peringkat separuh akhir dah ade....biar btul???!!! aku sendiri pun tak percaya sgt dgn ape yg aku dengar tu...sebab kat tv takde bagitau ape-ape lagi kan...mungkin jugak btul ape yg dia kate tu..mungkin jugak sekadar khabar angin di bulan puase nih...alahaiii.....ok la, aku akan cube selidik dulu..betul ker tak ape yg dikatakan oleh sumber tuh...nantikan berita seterusnya dari aku...chiowzzz

boy::fitri

30 July 2005

:: Album Baru: Farah - Antara Dua ::


Farah AF2 muncul dengan album solo berjudul Antara Dua yang kini sudah mula mendapat sambutan hangat. Dapatkannya sekarang!
Kemunculan Farah dalam persada muzik tanah air membawa satu nafas baru dalam seni suara tanah air dengan kebolehannya menyampaikan lagu-lagu yang bernada tinggi. Farah telah berjaya membuktikan beliau seorang penyanyi yang boleh menyampaikan pelbagai rentak ketika berad di Akademi Fantasia. Di dalam album Antara Dua, beliau lebih fokus pada aliran muzik pop kerana peminat mahukan beliau muncul di dalam muzik yang sedemikian.
Penghayatan dan persembahan Farah mendendangkan lagu "Tangisan Dalam Kerinduan" ciptaan Adnan Abu Hassan membawa Farah ke tahap yang lebih tinggi dan di segani oleh karyawan seni tanah air. Kekuatan Farah yang sedia ada ialah keupayaannya mencapai tahap vokal pada range yang tinggi.Ini boleh anda dengar duga melalui lagu Jalan Terakhir dan Usah Kau Berpaling.Walaupun bernada tinggi, keupayaan Farah untuk mengekalkan kemerduan dan kelunakan amat dikagumi.
Jalan Terakhir kemungkinan besar bakal single ketiga dan mendapat tempat di corong-corong stesen radio. Boleh saya katakan ia adalah sebuah lagu ciptaan Adnan Abu Hassan yang benar-benar mencabar kemampuan Farah.
Single kedua yang kini sedang hangat di corong-corong radio tempatan,Antara Dua telah lama berada di dalam carta ERA kerana sambutan yang diterima daripada pendengar di luar jangkaan. Lagu ciptaan Adnan Abu Hassan/Firhad dan lirik oleh Faris ini segar dan menarik untuk dihayati.
Lain-lain lagu lain yang turut serta di dalam album Antara Dua ini adalah seperti Usah kau Berpaling, Menari Bersamaku dan lagu finale beliau yang membawa kejayaan besar di dalam industri muzik tempatan iaitu Tangisan Dalam Kerinduan.
Untuk mengimbas kembali kehebatan Farah sewaktu bertanding di Akademi Fantasia maka lagu medley Mengapa (dendangan asal Nicky Astria) dan Janji Manismu (nyanyian asal Aishah) di sajikan.
Bagi saya, album Antara Dua oleh Farah Af2 ini bermutu dan wajarlah untuk anda miliki. Beliau adalah antara penyanyi yang mempunyai mutu baik dari segi vokal mahupun lagu-lagu yang beliau sampaikan. 4/5 Bintang!!

:: Rahsia Bulan Lahir ::

BERDASARKAN KAJIAN 25 TAHUN DATO' FADZILLAH KAMSAH

Januari

  • bercita-cita tinggi dan orangnya serius suka mendidik dan dididik
  • sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik
  • rajin dan setiap yg dibuat nampak keuntungan suka smart, kemas dan teratur
  • bersifat sensitif, berfikiran mendalam
  • pandai mengambil hati org lain
  • pendiam kecuali telah dirangsang
  • agak pemalu daya tumpuan yang sangat tinggi
  • mudah mendisiplinkan diri sendiri
  • badannya sihat tetapi mudah diserang selsema
  • bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamirkannya
  • cukup sayang pd kanak-kanak
  • suka duduk rumah
  • setia pada segala-galanya
  • perlu belajar kemahiran sosial
  • cukup cemburu yg sangat tinggi

Februari

  • berfikiran abstrak
  • sukakan benda yang reality dan abstrak
  • inteligent, bijak dan genius
  • berpesonality yg mudah berubah
  • mudah menawan org lain
  • agak pendiam, pemalu dan rendah diri
  • jujur dan setia pd segalanya
  • keras hati untuk mencapai matlamat
  • tidak suka dikongkong
  • mudah memberontak apabila dikongkong
  • suka kegiatan yg lasak
  • emosinya mudah terluka dan sgt sensitif
  • mudah mempamirkan marahnya
  • tidak suka benda yg remeh-temeh
  • suka berkawan tapi kurang mempamerkannya
  • sangat berani dan suka memberontak
  • bercita-cita tinggi dan suke berangan-angan dan ada harapan utk merealisasikan impiannya
  • pemerhatian yg tajam
  • suka hiburan dan sukan
  • suka benda yg bersifat seni
  • sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran
  • berkecenderungan pd benda yg tahyul
  • amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros
  • belajar untuk mempamirkan emosi

Mac

  • berpesonaliti yg menarik dan menawan
  • mudah didampingi
  • sgt pemalu dan pemendam rasa
  • sgt baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati
  • sgt sensitif pd perkataan yg dituturkan dan alam persekitaran
  • suka pada kedamaian
  • sgt peka kepada orang lain
  • sesuai dgn kerjaya yg memberi khidmat kepada org lain
  • tidak cepat marah dan sangat amanah
  • tahu balas budi dan tahu kenang budi
  • pemerhatian dan penilaian yg sangat tajam
  • kecenderungan utk berdendam jika tidak dikawal
  • suka berangan-angan
  • suka melancong
  • sgt manja dan suka diberi perhatian yg sangat tinggi
  • kelam kabut dalam memilih pasangan
  • suka dgn hiasan rumahtangga
  • punya bakat seni dalalm bidang muzik
  • kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik
  • jgn terlalu moody.

April

  • sgt aktif dan dinamik
  • cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat menyesal
  • sgt menarik dan pandai manjakan diri
  • punya daya mental yg sangat kuat
  • suka diberi perhatian
  • sgt diplomatik (pandai memujuk ).berkawan dan pandai menyelesaikan masalah org
  • sgt berani dan tiada perasaan takut
  • suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah
  • emosi cepat terusik
  • try control the emosi
  • kecenderungan bersifat dendam
  • agresif, kelam kabut utk membuat keputusan
  • kuat daya ingatan
  • gerak hati yg sangat kuat
  • pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan org lain
  • berpenyakit disekitar kepala dan dada
  • sgt cemburu dan terlalu cemburu

Mei

  • kekerasan hati & degil
  • kuat semangat & bermotivasi tinggi
  • pemikiran yg tajam
  • mudah marah apabila tidak dikawal
  • pandai menarik hati org lain & menarik perhatian
  • perasaan yg amat mendalam
  • cantik dr segi mental & fizikal
  • tidak perlu dimotivasikan
  • tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain
  • mudah dipujuk
  • bersikap sistematik (otak kiri)
  • suka berangan
  • kuat daya firasat memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu
  • bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit
  • daya khayalan yg tinggi
  • permikiran yg tajam
  • pandai berdebat
  • fizikal yg baik
  • kelemahan sistem pernafasan
  • suka sastera, seni & muzik serta melancong
  • tidak berapa suka duduk dirumah
  • tidak boleh duduk diam
  • tidak punya ramai anak
  • rajin dan bersemangat tinggi
  • agak boros

Jun

  • berfikiran jauh & berwawasan
  • mudah ditawan krn sikap baik
  • berperangai yg lemah lembut
  • mudah berubah sikap, perangai idea @mood
  • idea yg terlalu banyak dikepala
  • bersikap sensitif
  • otaknya aktif (sentiasa berfikir)
  • sukar melakukan sesuatu dgn segera
  • bersikap suka menangguh-nangguh
  • bersikap terlalu memilih & mahukan yg terbaik
  • cepat marah &cepat sejuk
  • suka bercakap & berdebat
  • suka buat lawak & bergurau
  • otaknya cerdas berangan-angan
  • mudah berkawan & pandai berkawan
  • org yg sangat tertib
  • pandai mempamerkan sikap
  • mudah kecil hati
  • mudah kena selsema
  • suka berkemas
  • cepat rasa bosan
  • sikap terlalu memilih & cerewet
  • kurang mempamerkan perasaan
  • lambat nak sembuh apabila terluka hati
  • suka kepada barang yang berjenama
  • mudah menjadi eksekutif
  • kedegilan yg tidak terkawal
  • sesiapa yg memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalah kawan saya.

Julai

  • sangat seronok didamping
  • Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki
  • Agak pendiam kecuali diransang
  • Ada harga dan maruah diri
  • Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan
  • Mudah dipujuk dan bercakap lurus
  • Sangat menjaga hati orang lain
  • Sangat peramah
  • Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya
  • Berjiwa sentimental
  • jarang berdendam
  • mudah memaafkan tapi sukar melupakan
  • tidak suka benda remeh-temeh
  • membimbing cara fizikal dan mental
  • sgt peka, caring dan mengasihi serta penyayang
  • layanan yg serupa dgn semua orang
  • tinggi daya simpati
  • pemerhatian yg tajam
  • suka menilai org lain dgn pemerhatian
  • mudah dan rajin belajar
  • suka muhasabah diri
  • suka megenangkan peristiwa atau kawam lama
  • suka mendiamkan diri
  • suka duduk dirumah
  • suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
  • tak agresif kecuali terpaksa
  • lemah dari segi kesihatan perut
  • mudah gemuk kawal tak kawal diet
  • minta disayangi
  • mudah terluka hati tapi lambat pulih
  • terlalu mengambil berat
  • rajin dalam membuat kerja

Ogos

  • suka berlawak
  • mudah tertawan kepadanya
  • sopan santun dan caring terhadap org lain
  • berani dan tidak tahu takut
  • orgnya agak tegas & bersikap kepimpinan
  • pandai pujuk org lain
  • terlalu pemurah & bersikap ego
  • nilai harga diri yg sangat tinggi
  • dahagakan pujian
  • semangat juang yg luar biasa
  • cepat marah & mudah mengamuk
  • mudah marah apabila cakapnya dilawan
  • sangat cemburu
  • daya pemerhatian yg tajam & teliti
  • cepat berfikir
  • fikiran yg berdikari
  • suka memimpin & dipimpin
  • sifat suka berangan
  • berbakat dlm seni lukis, hiburan & silat
  • sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk
  • cepat apabila ditimpa penyakit
  • belajar utk relax
  • sikap kelam kabut
  • romantik, pengasih, penyayang
  • suka mencari kawan

September

  • sangat bersopan santun & bertolak ansur
  • sangat cermat, teliti & teratur
  • suka menegur kesilapan org lain & mengkritik
  • pendiam tapi pandai bercakap
  • sikap sangat cool sangat baik & mudah simpati
  • sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur
  • kerja yg dilakukan sangat sempurna
  • sangat sensitif yg tidak diketahui
  • org yg banyak berfikir
  • daya pentaakulan yg baik
  • otak bijak & mudah belajar
  • suka mencari maklumat
  • kawal diri dari terlalu mengkritik
  • pandai mendorong diri sendiri
  • mudah memahami org lain(daya firasat yg tinggi) krn banyak simpan rahsia
  • suka sukan, hiburan & melancong
  • kurang menunjukkan perasaannya
  • terluka hatinya sangat lama disimpan
  • terlalu memilih pasangan
  • sukakan benda yg luas
  • bersistematik

Oktober

  • suka sembang
  • suka org yg sayang padanya
  • suka ambil jln tengah
  • sangat menawan & sopan santun
  • kecantikan luar & dalam
  • tidak pandai berbohong & berpura-pura
  • mudah rasa simpati, baik pentingkan kawan
  • sentiasa berkawan
  • hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama
  • cepat marah
  • macam pentingkan diri sendiri
  • tidak menolong org kecuali diminta
  • suka melihatdari perspektifnya sendiri
  • tidak sukaterima pandangan orglain
  • emosi yg mudah terusik
  • suka berangan & pandaibercakap
  • emosi yg kelam kabut
  • daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan)
  • suka melancong, bidang sastera & seni
  • pengasih, penyayang & lemah lembut
  • romantik dlm percintaan
  • mudah terusik hati & cemburu
  • ambil berat tentang org lain
  • suka kegiatan luar
  • org yg adil
  • boros & mudah dipengaruhi persekitaran
  • mudah patah semangat

November

  • banyak idea dalam perkara
  • sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya
  • berfikiran kehadapan
  • berfikiran unik dan bijak
  • penuh dgn idea-idea baru yg luarbiasa
  • pemikiran yg tajam
  • daya firasat yg sgt halus dan tinggi
  • bagus utk jadi doktor
  • cermat dan teliti
  • personality dinamik
  • sifat yg berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia
  • banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra
  • berani, pemurah setia dan byk kesabaran
  • terlalu degil dan keras hati
  • apabila hendak diusahakan sehingga berjaya
  • tak suka marah kecuali digugat
  • mudah ambil berat terhadap orang lain
  • pandai muhasabah diri
  • cara berfikir lain dari org lain
  • otak yg sangat tajam
  • pandai mendorong diri sendiri
  • tidak hargai pujian
  • kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi dan
  • apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya
  • badan yg tough
  • kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam
  • romantik
  • tidak pasti dgn hubungan kasih sayang
  • suka duduk dirumah
  • sangat rajin dan berkemampuan tinggi
  • amanah, jujur setia dan pandai berahsia
  • tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
  • bercita-cita tinggi
  • perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

Disember

  • Sangat setia dan pemurah
  • Bersifat patriotik
  • Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan
  • Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa
  • Bercita-cita tinggi
  • Suka menjadi orang yang berpengaruh dlm organisasi
  • Seronok didampingi
  • Suka bercampur dgn org
  • Suka dipuji, diberi perhatian dan suka dibelai
  • Sangat jujur amanah dan bertolak ansur
  • Tidak pandai berpura-pura
  • Cepat marah
  • Perangai yg berubah-ubah
  • Tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi
  • Benci pada kongkongan
  • Suka berlawak
  • Pandai buat lawak dan berfikiran dgn logik